Pagina's

woensdag 29 april 2020

week 7 woensdag 29 april

Goeiemorgen kameraden,

Hier zijn we weer met nieuwe taken.
Straks zien we elkaar op google classroom.
Ik vind het leuk als jullie allemaal aanwezig zijn 
met een blij gezicht. :-)
Ondertussen kan je je taken
(Wiskunde les 105; werkblad bundel p. 56 en Wero vragen
van gisteren verbeteren met de correctiesleutels die je in de
google classroom onder "schoolwerk" vindt.
Ook zelf verbeteren is heel belangrijk.
Dan weet je van jezelf of je goed bezig bent.

Herinnering voor de dobbelgroep:
les op dinsdag--> taak klaar tegen de donderdag
les op donderdag--> taak klaar tegen de dinsdag

1 - Taal
Spelling
Vandaag oefen je WP 17 op bingel. (Moet-opdrachten)

Begrijpend lezen
In de classroom krijg je uitleg over de vragen.
Je mag gerust de vragen al lezen.
Taalboek B p.30 - 31 Les 3: Krasse knarren.
Werkschrift B p. 52 - 53 - 54 - 55.

2 - Wiskunde
Meetkunde
De driehoeken bekijken we vandaag opnieuw.
Eerst lees je in neuze-neuzeboekje p. 67.
Daarna ga je naar Bingel om instructiefilmpjes te bekijken.
(Driehoeken bekijken.)
Tenslotte neem je Rekensprong C les 99: Driehoeken indelen
volgens de zijden. p. 38 - 39.
Bij het maken van de oefeningen gebruik je kleurpotloden,
je geodriehoek en een potlood met een scherpe punt!

3 - Wero
Neem Zonnestraal 10 Hoe hangt het aan elkaar?
Je neemt een nieuw cursusblad. De gaatjes leg je naar links.
Je tekent een rode kantlijn, de datum van vandaag. Je naam erop.
Titel in het groen: ZS 10: Hoe hangt het aan elkaar? Deel 3
--> Ik noteer hier voor de laatste keer 5 vragen over het thema. 
      Je zoekt de antwoorden in ZS 10 en je noteert de vraag
en het antwoord op het cursusblad. Werk netjes, a.u.b.!
1) Hoe heet de lijm die de metselaar gebruikt tussen de stenen? 
2) Wanneer past men een mastworp toe? 
3)  Alle gevlochten draden zitten dicht tegen elkaar aan.
     Welk gevolg heb je? 
4a) Vul aan:
     In de 17de eeuw vlochten de mensen muren van takken. 
     Die muren streken ze vol met ………   ……… .
Zo kregen ze een dichte muur.
4b) Waarvan haalden de mensen dit idee?
5) Beschrijf de functie van de pezen in je vingers.

Tot morgen,
juf Annita