Vandaag is het een nieuwe werkdag, met nieuwe taken
en hier en daar nieuwe leerstof. Joepie!
1 - Taal en Leeskwartier
Spelling
Op Bingel staan er taken klaar om WP19 verder in te oefenen.
We oefenen ook andere woorden (flitsdictee WP 8,13,4).
Stellen--> In classroom bespreken we de oefeningen, wees erbij.
Een groot aandachtspunt: zinnen schrijven:
--> hoofdletters en leestekens
Je hebt je werkschrift B nodig op p. 43-44-45.
- oef. 1: sorteer de tekstsoorten: fictie (=fantasie)
of non-fictie (=werkelijkheid)
- oef. 2: niet maken!
- oef. 3: Tekst gelezen? --> Waar vind ik die tekst?
Bij schoolwerk in classroom.
Je hebt deze tekst nodig!!
==>Uitleg over open en gesloten vragen:
open vragen = vragen waarop je met een woord
of een hele zin moet antwoorden. Bij deze vragen
gebruik je vraagwoorden als: hoe, wat, waar,
wanneer, wie, waarom, welke, hoeveel, ...
gesloten vragen = vragen waarop je ja of nee
kunt antwoorden.
In deze oefening schrijf jij twee gesloten vragen en
drie open vragen. En je noteert ook het antwoord.
- oef. 4: niet maken!
OPGELET: ik lees wel het kader: opbouw van tekst / verhaal.
- oef. 5: wel maken
2 - Wiskunde
Meetkunde --> nieuw!
Neem je neuze-neuzeboekje op p. 57-58
nr 28: Ik meet de oppervlakte. --> Je krijgt uitleg in de classroom.
Neem daarna je Rekensprong D op p. 9-10
les 133: Oppervlakte: M² en oppervlakteformule rechthoek.
Enkel oef. 4 maak je niet, de rest wel.
Cijferen --> herhaling
Werkbundel Cijferen
nr 51: Cijferen: Nat. getallen tot 1000 delen op p. 63
In neuze-neuzeboekje kan je terugblikken op de manier
van werken: zie p.43 nr 19 delen en p. 44 bovenste oefening!
3 - Wero
ZS 11: Achter de schermen van de Zoo.
Succes met vragenlijst deel 3 (zie "schoolwerk").
Taken verbeteren (van dinsdag 12 mei)
- Rekensprong C les 102: Herhaling. (p. 44-45-46)
- Wero: vragenlijst deel 2 wordt in de classroom besproken.
Ook zo voor enkele oefeningen uit het stappenblok.
Ik wens jullie een fijne speelnamiddag,
juf Annita